Ukrainian TV channel “Nash” fined for participation in the program of an expert of the LPR

Photo of author

By admin

On April 28, the National Council for Television and Radio Broadcasting of Ukraine fined Nash TV channel $ 8,000 for broadcasting a video dedicated to Independence Day, as well as a program in which representatives of the self-proclaimed Luhansk People’s Republic (LPR) participated.

“The results of unscheduled unscheduled inspections of Nash 365 LLC, considered at a meeting of the National Council on April 28, led to the application to this broadcaster for violating the requirements of Ukrainian legislation two warnings and two penalties in the amount of more than 200 thousand hryvnia,” the ministry said in a statement.

The first check, as specified in the press service of the National Council of Ukraine, concerned the broadcast of the program with the participation of the representative of the LPR, Rodion Miroshnik. Based on the results of the audit, the regulator imposed a fine of 114 thousand hryvnia – about $ 4 thousand.

The regulator imposed a fine of the same amount on the broadcast of the video for the Independence Day. The National Council decided that the video promoted incitement of national, racial or religious hatred.

Earlier in February, Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy announced that there were no plans to close the NASH TV channel, which is criticized by nationalists.

In early February, President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy put into effect the decision of the National Security and Defense Council (NSDC) of the country on restrictions against the TV and radio company 112 Ukraine, its regional channels Ariadna TV, TV Choice, New Format, Partner TV and Leader TV, as well as the Novosti 24 Hours company (NewsOne TV channel). Zelensky explained his decision by the fact that Kiev is fighting “propaganda”.

Since February 3, the TV channels “112 Ukraine”, NewsOne and ZIK have stopped broadcasting. On February 6, Ukrainian nationalists held rallies near the buildings of the Nash and Inter TV channels. They demanded to close these TV channels following the 112, NewsOne and ZIK channels.